הנדסה מסקראטצ' - Engineering from Scratch

פקולטה/ביה"ס: 
לא פעיל בשנה זו
נקודות זכות: 
3
משך הקורס: 
סמס' א'
מספר קורס: 
0571-4181-01
מרצה : 
רפאל שוכהנדלר, מלווה אקדמי: ד"ר גורן גורדון
למי הקורס פתוח?: 
הנדסה/ הנדסת תעשייה וניהול
נושא הקורס: 
אי-שיוויון
חינוך
סוג פעילות חברתית: 
הדרכה והנחייה
יום לימודים: 
א'
שעות הקורס: 
16:00-18:00
ימי פעילות חברתית: 
ו'
שעות הפעילות החברתית: 
שעות הבוקר
מיקום פעילות החברתית: 
מרכז
תיאור הקורס: 

מה לומדים?

קורס זה עוסק באפשרות להנחיל עקרונות מעולם החשיבה ההנדסית והאלגוריתמית לתלמידי בית-ספר, באמצעות פיתוח משחקי מחשב בסביבת  Scratch - שפת תכנות ויזואלית אשר פותחה בMIT-.

בקורס מכירים הסטודנטיות/ים את פלטפורמת Scratch ומתנסים בה, לומדים לבנות מערכי שיעור ומשכללים את טכניקות המסירה שלהם.

בנוסף, נחשפים הסטודנטיות/ים בקורס לסוגיית אי-שוויון ההזדמנויות בחינוך בישראל, לפערים חברתיים בישראל, בדגש על פערים במערכת החינוך, ולהסללה שראשיתה כבר בגני הילדים.

בחלק התיאורטי של הקורס מתקיימים 9 מפגשים הכוללים הכשרה לקראת הפעילות המעשית-חינוכית ושיתוף חוויות ואתגרים בין חברי הקבוצה במהלך הפעילות.

הקורס מעניק הזדמנות להתנסות בהוראה בתחום ההנדסה, ולשפר מיומנויות כגון עמידה מול קהל, הנחיית קבוצות וכדומה.

 

מה עושים?

לאורך הסמסטר הסטודנטיות/ים מעבירים בזוגות 9-10 מפגשים (בהיקף של 2 שעות שבועיות) לתלמידי בית ספר יסודי מהפריפריה החברתית. מטרת המפגשים היא לאפשר לבני הנוער לפתח תמונת עתיד הכוללת לימודים אקדמיים בכלל, ולקרב אותם לעולם ההנדסה.

המפגשים מועברים בפורמט של למידה מבוססת פרויקטים (Project Based Learning) ובאופן חווייתי, ומכוונים לטפח את סקרנות התלמידים, לפתח חשיבה יצירתית, ולהגביר את המוטיבציה ללימודים. בנוסף למפגשים במסגרות החינוכיות, הסטודנטיות/ים מזמינים את התלמידים לאירוע שיא באוניברסיטה, הכולל סיור בקמפוס בהדרכת הסטודנטים. 

הסטודנטיות/ים זוכים להתנסות בהעברת נושא בפני קבוצה ומבססים את הבנתם בנושאי הקורס.

המפגשים עם התלמידים נערכים פנים-אל-פנים או ב-Zoom בהתאם להנחיות בעת הפעילות.

 

דרישות הקורס:

הנוכחות בשיעורים, בהכשרה ובהנחית המפגשים עם התלמידים הינה חלק מחובות הקורס ומהווה תנאי לקבלת ציון.

מהסטודנטים/ות נדרשת נכונות להשקעה משמעותית במפגשים עם בני הנוער, ולהתמודדות עם קשיים וסיטואציות לא מתוכננות.

 

 

מרכיבי הציון:

15% - השתתפות פעילה במפגשים האקדמיים.

45% - איכות הפעילות החינוכית עם התלמידים.

40% - מטלה מסכמת: תכנון מערך שיעור באחד הנושאים הרלוונטיים, העברתו לקבוצת התלמידים, והגשת דו"ח סיכום הכולל את המערך ואת המסקנות.

דרישות קדם: 

לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית יתקיים מפגש הכרות והתאמה.

סטטוס: 
הרשמה פתוחה - דרך הלינק
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>