שאלות נפוצות

הרחב הכל
במה שונה קורס משלב עשייה חברתית מקורס אחר באוניברסיטה?

"עבורנו הסגל האקדמי, הקורס הינו מסגרת מאתגרת בה העבודה מתבצעת בשיתוף פעולה עם גורמים רבים מחוץ לאקדמיה, עמם אין לנו לרוב מגע. באמצעות הקורס אנחנו מצליחים לקרב לתכנים אקדמיים, אוכלוסיות שבאופן טבעי אינן נחשפות לאקדמיה" )פרופ' בני שור, ביה"ס למדעי המחשב)

 

האם כל קורס יכול להפוך לקורס משלב עשייה חברתית?

קורס משלב עשייה הוא קורס אקדמי יישומי המקדם מטרות חברתיות. לכל תחום לימודים ניתן לייצר ערוץ השפעה חברתית. אך ישנם קורסים שאינם מתאימים להוספת מרכיב יימושי. 

מה נדרש ממרצים במסגרת קורס משלב עשייה?

הדרישה הבסיסית, כמו בכל קורס, הכנת המרכיב האקדמי של הקורס. בנוסף המרצה נדרש לעשות חיבורים בין המרכיב האקדמי למעשי. חלק זה יכול להבנות בשיתוף המנחה החברתי, האמון על הפן של העשייה החברתית בקורס.

האם ניתן להסב קורס קיים לקורס משלב עשייה?

כמובן. ניתן להתאים ולפתח את המרכיב האקדמי כך שיאפשר שילוב של התנסות בעשייה חברתית. כמו כן ניתן לפתח את הפן המעשי כך שיתאים לאופי הקורס ולתפישה החברתית של המרצה.

מהו תהליך הבחירה של המנחה החברתי לקורס?

הסגל אקדמי מוזמן להציע מנחים מקצועיים המתאימים לדעתו להנחיית הפן החברתי של הקורס. כמו כן נשמח להציע לכם מנחים מנוסים שעובדים ועבדו עמנו בתחומים דומים. ההחלטה הסופית תתקבל ע"י המרצה.

האם אפשר להתייעץ עם מרצים שכבר בנו והעבירו קורס כזה?

בוודאי. אתם מוזמנים להיכנס ללשונית "קהילה משפיעה" וליצור קשר ישירות עם המרצים.

כמה סטודנטים יכולים לקחת חלק בקורס ומאיזה פקולטות?

הקורסים נעים בין 15- 50 סטודנטים. המטרה לשלב קורסים בכל הפקולטות.

 

מה היחס של שעורים לעומת מפגשי עשייה חברתית?

השיעורים יתקיימו פעם בשבוע והפעילות החברתית תתקיים כתלות בארגון ובמועדים שיציע לסטודנטים.

מתי מתקיימת הפעילות החברתית?

הפעילות החברתית הינה חלק ממטלות הקורס והיא מתקיימת בתיאום עם הארגונים השותפים ו/או בהתאם לצרכים של הפרויקטים. 

האם יש חובה לכלול מבחן או עבודה בסוף הקורס?

יש צורך במטלה מסכמת. אופי המטלה תלוי במרצה

איך בוחרים פעילות חברתית שתהיה תואמת למרכיב האקדמי של הקורס?

בתהליך הבנייה של כל קורס נעשית עבודת אבחון - מהן מטרות הקורס (מהפן האקדמי ומהפן הערכי ביחס לסטודנטים), לאור מטרות הקורס נערך מיפוי של הארגונים החברתיים וסוגי הפעילויות שיכולות לתמוך בפן האקדמי. תהליך המיפוי הוא משותף וההחלטה מתקבלת עי המרצה, מנחה ויועץ מטעם היחידה.

כיצד הפעילות החברתית תורמת להשגת המטרות הלימודיות של הקורס?

"בלימוד של כל קורס מתרחשת למידה ועל אחת כמה וכמה בקורסים המשלבים עבודה עם קהילה - המפגש בין התיאוריה לעבודה המעשית והלמידה של מקום ספציפי, תמיד מלמדים הרבה מאד ותורמים לפיתוח החשיבה התיאורטית והמתודולוגיות המעשיות" (פרופ' טובי פנסטר, החוג לגיאוגרפיה).

אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
Developed by
UI/UX Basch_Interactive