"עושות שינוי" – על חינוך, מגדר ותודעה חברתית

פקולטה/ביה"ס: 
לא נפתח בתשע"ט
נקודות זכות: 
4 נ"ז
מרצה : 
פרופ' רחל גלי צינמון
מנחה: 
גליה רן-כשכש
נושא הקורס: 
אי-שיוויון
סוג פעילות חברתית: 
כתיבה ומידע
התמחות והתנסות
שעות הפעילות החברתית: 
גמיש
מיקום פעילות החברתית: 
תל-אביב
מרכז
תיאור הקורס: 

פערים מגדריים בתחומי חיים שונים מדגישים את חשיבותן של התערבויות חינוכיות הרגישות לשיוויון מגדרי. הקורס הנוכחי נועד לקדם תודעה חברתית ולעודד מעורבות לשינוי חברתי, באמצעות ידע תיאורטי ומעורבות פעילה בבתי הספר. משתתפי הקורס ירכשו ידע תיאורטי בתחום התפתחות קריירה, התפתחות זהות וזהות מגדרית. על בסיס ידע זה, יתבקשו הסטודנטים לתכנן וליישם התערבות בבתי הספר (בשיתוף עם תלמידים, מורים או צוות), אשר מטרתה לקדם שיוויון מגדרי.

 

מטרות הקורס:

  • הקניית ידע תאורטי בתחומי החינוך לקריירה כתהליך של הבניית זהות בהקשרים חברתיים מעצימים או מחלישים.
  • קניית ידע תאורטי בתחומי המגדר והמעורבות החברתית.
  • הקניית כלים מעשיים לפיתוח יוזמה בית ספרית ברוח העקרונות התאורטיים שנלמדו בקורס והתנסות ביישומם במסגרת חינוכית.

 

דרישות הקורס:

  • השתתפות פעילה בכל השיעורים.
  • ליווי צוות חינוכי (מורים, או הורים או תלמידים) בבתי הספר בבחירה, תכנון וביצוע של פרויקט בית ספרי המתמקד בממשק חינוך, מגדר ותודעה חברתית. פרוייקטים אפשריים לדוגמה: ארגון יום האישה בבית הספר, כתיבת תקנון בית ספרי המעודד שוויון מגדרי, ארגון ערב לקידום שיח שוויוני מכבד, יריד תעסוקה למתבגרים לקראת חופשת קיץ.  משתתפי הקורס יבחרו את בתי הספר מתוך רשימה מוצעת.  
  • התייחסות בכתב לתהליך .

 

נושאי הקורס:

  •  התפתחות קריירה וחינוך לקריירה.
  • תהליכי הבניית זהות מתמשכים בהקשרים חינוכיים.
  • מגדר ותודעה חברתית כגורמים מעצבי זהות.
  • עידוד נשים ונערות להיכנס למעגלי קבלת ההחלטות; החלטה 1325 של האו"ם כדוגמא לאסטרטגיה לעידוד כניסת נשים למעגלי קבלת ההחלטות הנוגעים לתהליכי שלום ומו"מ ברחבי העולם.

 

מרכיבי הציון:

השתתפות פעילה בשיעורים -  10%

קידום תהליך בבית הספר – 40%

התייחסות בכתב – 50% 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>