https://impact.tau.ac.il/feminist-knowledge11/05/2025

אוניברסיטת תל אביב

למה יש רק מארי קירי אחת? פילוסופיה, פמיניזם ומדע

למה יש רק מארי קירי אחת? פילוסופיה, פמיניזם ומדע

« חזרה לרשימת הקורסים [1]
פקולטה/ביה"ס: 
לא פעיל בשנה זו
נקודות זכות: 
4
משך הקורס: 
סמס' ב'
מספר קורס: 
0608-3604
מרצה : 
גב' מאיה רומן (ליווי אקדמי: פרופ' יוסי שוורץ)
לינק לסילבוס: 
למידע על הקורס בידיעון האוניברסיטה (שימו לב - בכל מקרה בו מתגלה סתירה בפרטים, המידע הקובע הוא המופיע בידיעון). [2]
למי הקורס פתוח?: 
התוכנית ללימודי נשים ומגדר; פילוסופיה
נושא הקורס: 
צדק חברתי וכלכלי
דמוקרטיה
הדרה חברתית
סוג פעילות חברתית: 
שינוי חברתי
כתיבה ומידע
פעילות
יום לימודים: 
ג'
שעות הקורס: 
16:00-18:00
ימי פעילות חברתית: 
תאום גמיש
שעות הפעילות החברתית: 
בתיאום עם מנחת הקורס והארגונים
מיקום פעילות החברתית: 
קמפוס
תל-אביב
מרכז
תיאור הקורס: 

הקורס יעסוק בשאלות מרכזיות בפילוסופיה פמיניסטית ובעיקר בפילוסופיה פמיניסטית של המדע ואפיסטמולוגיה פמיניסטית. אפיסטמולוגיה הוא הענף הפילוסופי העוסק בידע, בשאלה מהו ידע? כיצד הוא נוצר ומה משמעותו? אפיסטמולוגיה פמיניסטית היא העיסוק בסוגיה דרך נקודת מבט מגדרית והעלאת השאלות: מהו ידע פמיניסטי? האם ובמה הוא שונה מידע "רגיל"? האם כל ידע שנשים יוצרות הוא ידע פמיניסטי? האם יש לו מתודולוגיות משלו והאם הוא אמור להחליף את הידע הקיים שלנו או להתקיים לצידו?

​

במהלך הקורס נתמודד עם השאלות הללו באמצעות שילוב בין דיון בטקסטים פילוסופים ועשייה אקטיביסטית. נקרא הוגות פמיניסטיות, חלקן פילוסופיות וחלקן מדיסציפלינות משיקות במדעי הרוח, כגון סנדרה הארדינג, אוולין פוקס קלר, סוזן ברודו, קרוליין מרצ׳נט, לוס איריגריי ועוד.

בו זמנית, זהו קורס משלב עשייה חברתית: הסטודנטיות והסטודנטים ישתתפו בפרויקטים בקרב עמותות וארגונים שמייצרים ידע בדרכים שונות, פעמים רבות בצורה אלטרנטיבית לידע הממסדי ולגופי ידע קיימים. בכיתה ננתח יחד את העשייה החברתית לאור ההגות הפילוסופית שקראנו.

 

דרישות הקורס: נוכחות חובה בשיעורים, השתתפות בשיעור, השלמת 30 שעות פעילות מעשית והגשת עבודת גמר אינטגרטיבית המשלבת בין הידע התיאורטי להתנסות המעשית.

 

ציון הקורס: ייקבע לפי ציון העבודה

 

סטטוס: 
הרשמה דרך הבידינג
קישור להרשמה: 
לסטודנטים ללא בידינג בסמסטר ב' - הרשמה דרך הקישור [3]