ילדים ובעלי חיים: סוגיות ערכיות, חברתיות וחינוכיות

פקולטה/ביה"ס: 
מתחברים +
נקודות זכות: 
4
משך הקורס: 
סמס' א'
מספר קורס: 
1883-0604-01
מרצה : 
ד"ר טל קוגמן
מנחה: 
יפית בראון
למי הקורס פתוח?: 
הפקולטה למדעי החיים; התכנית הרב-תחומית במדעי הרוח; חינוך; עבודה סוציאלית; הפקולטה למדעי החברה - חטיבת העשרה; פסיכולוגיה ; התכנית ללימודי נשים ומגדר; ביה"ס לקולנוע וטלויזיה; מדעי המדינה, הפקולטה למשפטים - חטיבת העשרה
נושא הקורס: 
צעירים ומנהיגות
חינוך
אלימות
סביבה וקיימות
סוג פעילות חברתית: 
כתיבה ומידע
הדרכה והנחייה
התמחות והתנסות
שיווק חברתי
ארגונים חברתיים שותפים : 
חוות החופש, SOS חיות, קק"ל, מוזיאון האדם והחי, מוזיאון הטבע ונוספים
יום לימודים: 
ב'
שעות הקורס: 
16:00-18:00
ימי פעילות חברתית: 
תאום גמיש
שעות הפעילות החברתית: 
גמיש בתיאום עם המנחה
מיקום פעילות החברתית: 
תל-אביב
מרכז
תיאור הקורס: 

מה לומדים?

קורס זה עוסק  ביחסי אדם-חיה (Human-Animal Relations), מנקודת המבט של תרבות הילד והנוער.

במרכז הקורס יעמוד הדיון בשאלות ערכיות, חברתיות וחינוכיות העולות בנוגע לעיצובם של דימויי בעלי החיים במרחב של תרבות הילד, ובהקשר ליחסים הממשיים המתהווים בין ילדים לבין בעלי חיים.

הסטודנטים נחשפים למחקר הבוחן את דימויי בעלי החיים הנפוצים בתרבויות ובתקופות היסטוריות שונות, ומנתיחם את דרכי הופעתם של בעלי חיים בספריםף בסרטים ובדימויים חזותיים שונים שנועדו לילדים.

הדיון בכיתה עוסק בשאלת השפעתם של דימויים אלה על האופן בו ילדים תופסים בעלי חיים, ובתפקיד שיש לתרבות הילד בשימוש סטריאוטיפים ותפיסות מסורתיות שונות כלפי בעלי חיים. 

לצד זאת לומדים הסטודנטים על השימוש בתרבות הילד, ובפרט בערוצים החינוכיים שלה, להעברת המסר בדבר חובת האדם לדאוג לרווחת בעלי החיים, ולהפצת השיח הביקורתי על יחסי אדם-חיה (Critical Animal Studies) ולעידוד המאבק למען זכויות בעלי חיים.
 

מה עושים?

בחלק המעשי של הקורס, משתלבים הסטודנטיות/ים בארגונים ובמוסדות העוסקים ביחסי אדם-חיה, ורותמים ילדים ובני נוער לפעילות לטובת רווחת בעלי חיים, לשיפור בזכויותיהם, ולהצלה ולשימור של בעלי חיים. הפעילות המעשית תהיה בהיקף של כ-25 שעות.

 

דרישות הקורס:

הנוכחות בשיעורים, במפגשי ההנחיה ובפעילות הינה חלק מחובות הקורס ומהווה תנאי לקבלת ציון.

 

מרכיבי הציון:

15%  - נוכחות חובה והשתתפות פעילה בשיעורים ; השתתפות בסיור; הצגת רפרט בכיתה המציג את הקשר בין החלק התיאורטי לחלק המעשי של הקורס,  הגשת מטלה קצרה על מאמר.
5%  - הגשת מטלה לאחר הסיור הלימודי.
% 40 - פעילות מעשית.
40% - עבודת רפרט (עבודת סיכום).
 
פירוט מלא של חלוקת הציון למרכיביו יוצג בשיעור הראשון
דרישות קדם: 

סטודנטים בשנה ב' ומעלה

סטטוס: 
ההרשמה לשנה"ל תשפ"ג הסתיימה
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>