העולם שייך (לא רק) לצעירים: פיתוח, תכנון ויזמות בינדורית במרחב האורבני
מה לומדים?
בקורס זה, לומדים על זקנה בהקשר קהילתי ועירוני.
בשנה החולפת, בהשפעת מגפת הקורונה, התעורר ביתר שאת השיח הציבורי העוסק בגיל הזקנה.
תשומת הלב מופנית למגמות דמוגרפיות, חברתיות, כלכליות, משפטיות, אזרחיות, בריאותיות וקהילתיות, המבהירות כי זקנה הינה נושא מהותי שמחייב תכנון ארוך טווח והיערכות רב-מערכתית.
אבל מה אנחנו, הצעירות/ים של היום - המבוגרות/ים של המחר, יודעות/ים על זקנה?
מה חשוב שנדע כשאנו מתכננים תשתיות עירוניות, חברתיות וכלכליות, שצפויות לשרת אותנו בעתיד, בעולם בו אנחנו נזדקן?
אילו צרכים ייחודיים יש לזקנות/ים? וחשוב לא פחות - אילו צרכים משותפים לא/נשים בגיל הזקנה ולצעירות וצעירים?
מה נדרש כדי לאפשר לכולנו להמשיך לקיים שגרת חיים מלאה, מספקת ועצמאית, ללא תלות בגיל שלנו (שבאופן טבעי הופך מבוגר עם חלוף השנים)?
הלמידה בקורס תעשה במשותף עם זקנות/ים שישתתפו בשיעורים* ובפרויקט המעשי. במהלך המפגשים בכיתה יתקיימו הרצאות ודיונים משותפים, כאשר הסטודנטיות/ים והזקנות/ים לומדים יחד, מתוך שיח ומפגש בינאישי ומתוך גוף הידע האקדמי והיישומי המגוון בתחום ההזדקנות המיטיבה והמרחב הבין-דורי.
* יתכן שחלק מהשיעורים יתקיימו בקהילה.
מה עושים?
דרישות הקורס:
נוכחות פעילה בשיעורים ובסיורים בקהילה
מעורבות פעילה בפרויקט המעשי
מרכיבי הציון:
• עבודה מסכמת אינטגרטיבית: 50%
• פרויקט מעשי בהיקף של כ-30 שעות: 35%
• נוכחות פעילה בשיעורים ובסיורים: 15%