העולם שייך (לא רק) לצעירים: פיתוח, תכנון ויזמות בינדורית במרחב האורבני

פקולטה/ביה"ס: 
מתחברים +
נקודות זכות: 
4
משך הקורס: 
סמס' א'
מספר קורס: 
1883-1006-01
מרצה : 
ד"ר תמר (תמי) גיטליץ
למי הקורס פתוח?: 
רפואה; רפואת שיניים; הפקולטה למשפטים-חטיבת העשרה; התכנית הרב-תחומית במדעי הרוח; החוג לחינוך; החוג לניהול; הפקולטה למדעי החברה-חטיבת העשרה; ביה"ס למדעי הפסיכולוגיה; ביה"ס לקולנוע וטלוויזיה; ביה"ס להנדסה מכנית; החוג לגיאוגרפיה; התכנית הרב תחומית באמנויות
נושא הקורס: 
אזרחות
הדרה חברתית
זכויות אדם
קשישים וניצולי שואה
סוג פעילות חברתית: 
רב שיח ודיאלוג
תכנון ואסטרטגיה
פיתוח וחדשנות
יום לימודים: 
ד'
שעות הקורס: 
16:00-18:00
ימי פעילות חברתית: 
תאום גמיש
שעות הפעילות החברתית: 
גמיש
מיקום פעילות החברתית: 
תל-אביב
מרכז
תיאור הקורס: 

 

מה לומדים?

בקורס זה, לומדים על זקנה בהקשר קהילתי ועירוני.

בשנה החולפת, בהשפעת מגפת הקורונה, התעורר ביתר שאת השיח הציבורי העוסק בגיל הזקנה.

תשומת הלב מופנית למגמות דמוגרפיות, חברתיות, כלכליות, משפטיות, אזרחיות, בריאותיות וקהילתיות, המבהירות כי זקנה הינה נושא מהותי שמחייב תכנון ארוך טווח והיערכות רב-מערכתית.

אבל מה אנחנו, הצעירות/ים של היום - המבוגרות/ים של המחר, יודעות/ים על זקנה?

מה חשוב שנדע כשאנו מתכננים תשתיות עירוניות, חברתיות וכלכליות, שצפויות לשרת אותנו בעתיד, בעולם בו אנחנו נזדקן?

אילו צרכים ייחודיים יש לזקנות/ים? וחשוב לא פחות - אילו צרכים משותפים לא/נשים בגיל הזקנה ולצעירות וצעירים?

מה נדרש כדי לאפשר לכולנו להמשיך לקיים שגרת חיים מלאה, מספקת ועצמאית, ללא תלות בגיל שלנו (שבאופן טבעי הופך מבוגר עם חלוף השנים)? 

הלמידה בקורס תעשה במשותף עם זקנות/ים שישתתפו בשיעורים* ובפרויקט המעשי. במהלך המפגשים בכיתה יתקיימו הרצאות ודיונים משותפים, כאשר הסטודנטיות/ים והזקנות/ים לומדים יחד, מתוך שיח ומפגש בינאישי ומתוך גוף הידע האקדמי והיישומי המגוון בתחום ההזדקנות המיטיבה והמרחב הבין-דורי.

* יתכן שחלק מהשיעורים יתקיימו בקהילה.

 

מה עושים?

הסטודנטיות/ים והזקנות/ים יקדמו יחד, בצוותים מגוונים-גילית, פרויקטים ברוח יוזמת 'עיר ידידותית גיל' - יגבשו המלצות והנחיות לתהליכי תכנון עירוני קיימים או יפתחו הצעה למיזמים חדשים במרחב העירוני. התהליכים יעשו תוך חיבור לרשויות מקומיות, ויכללו את תיעוד התהליך והצגת תוצרים מסכמת בכיתה ולנציגי הרשויות.

 

דרישות הקורס:

נוכחות פעילה בשיעורים ובסיורים בקהילה

מעורבות פעילה בפרויקט המעשי

 

מרכיבי הציון:

•           עבודה מסכמת אינטגרטיבית: 50%

•           פרויקט מעשי בהיקף של כ-30 שעות: 35%

•           נוכחות פעילה בשיעורים ובסיורים: 15%

סטטוס: 
הרשמה דרך הבידינג
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>