תיכון ועיצוב תהליכי חדשנות - תיאוריה והתנסות

 

 

פקולטה/ביה"ס: 
לא פעיל בשנה זו
נקודות זכות: 
1 (י"ס)
משך הקורס: 
סמס' א'
מספר קורס: 
1264-4015-02
מרצה : 
פרופ' יורם רייך
מנחה: 
מוטי פאר ואדם גלבוע
למי הקורס פתוח?: 
הפקולטה לניהול / MBA עם התמחות בניהול טכנולוגיה
נושא הקורס: 
אזרחות
צעירים ומנהיגות
סביבה וקיימות
סוג פעילות חברתית: 
תכנון ואסטרטגיה
יזמות חברתית
פיתוח וחדשנות
התמחות והתנסות
מנהיגות והובלה
ארגונים חברתיים שותפים : 
עיריית תל אביב-יפו
יום לימודים: 
ו'
שעות הקורס: 
08:15-11:00
ימי פעילות חברתית: 
תאום גמיש
שעות הפעילות החברתית: 
גמיש
מיקום פעילות החברתית: 
תל-אביב
תיאור הקורס: 

מה לומדים?

בקורס לומדים את תורת התכן והעיצוב, שמקורה בהנדסה רב-תחומית, הכוללת מסגרת תיאורטית שמאפשרת לתכן גישת חדשנות דינמית בפיתוח ותכנון בעלי מורכבות, וביישום התורה על פתרון אתגר אמיתי. תוכן הקורס כולל תיאוריה, עקרונות בסיסיים שמאפיינים תהליכי תכן ואוסף כלים מגוון ממקורות רבים. חלק משמעותי מתוכן הקורס הוא תוצר של מחקר עכשווי.

גישת הקורס היא אינטגרטיבית וגורסת שכל שיטה שבבסיס הידע של המשתתפים, בין אם היא קשורה לידע מתחום אחר או שהיא תפיסת חשיבה אחרת, יכולה להיות רלוונטית בהתאם לתכונותיה ולשמש כאבן בנין לתכנון תהליך חדשנות רלוונטי לאתגר חדש. לכן, תכני הקורס יעזרו למשתתפים לפתח חשיבה מערכתית וביקורתית לכל כלי, שיטה, או גישה המוצעת להם ויכולת בחירה מושכלת באבני בניין לתהליך חדש.

הקורס בנוי ברובו (פרט להרצאת פתיחה וסיום) בשיטת כיתה הפוכה. החומר התיאורטי נלמד בבית ע"י צפיה בסרטי וידאו ובכתה נעשה שימוש בחומר לפיתוח תהליך חדשנות לאתגר פיתוח כלשהו ולפיתוח פתרון לאתגר בעזרת התהליך.

 

מה עושים?

המשתתפים מתחלקים לקבוצות המורכבות מסטודנטים וסוכני חדשנות העובדים בעיריית ת"א-יפו, ויחד עוסקים ביצירת פתרונות חדשניים לאתגר אורבני איתו מתמודדת העירייה.

 

 מרכיבי ציון:

10% תכן ראשוני

 70% הגשת דו"ח קבוצתית

10% השתתפות פעילה – הערכת המנחה

10% הצגת הפרויקט

 

 

סטטוס: 
הרשמה דרך הבידינג
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>