דלתות מסתובבות: שאלות של מוסר וצדק חלוקתי
מה לומדים?
במסגרת הקורס לומדים גישות פרשניות שונות לצדק חלוקתי; גישות פילוסופיות שהתפתחו לאורך 2500 שנותיה של תרבות המערב, מיוון הקלאסית, דרך ימי הביניים, העת החדשה והתקופה הפוסט מודרנית.
באמצעות דיון בגישות השונות לצדק כלכלי וחברתי כל אחד מהסטודנטים מברר לעצמו מהי ההשקפה שנראית לו נכונה.
בקורס זה מניחים את התשתית התיאורטית למושג הצדק, כך שהמושג המעורפל והמקובל הופך לברור וממוקד. אחרי שאלטרנטיבות אפשריות מוצגות, כל סטודנט יכול לבחור באופן מודע מהי תפיסת הצדק המקובלת עליו.
הקורס כולל שש הרצאות אורח שתחשופנה תחומים מרכזיים בהוויה הישראלית בהם מתעוררות שאלות של צדק חלוקתי, כמו: חינוך, רווחה, בריאות, צבא, סביבה ועוד.
מה עושים?
במסגרת הקורס הסטודנטים פועלים יחד עם ארגונים ללא מטרות רווח בתחומי הבריאות, החינוך, והרווחה, ובונים עבורם מודלים מתאימים לחלוקת משאבים לפי שיקולים שונים, החשובים לארגון, ועל בסיס הידע התיאורטי הנלמד.
העבודה נעשית בצוותים, מעבר לשעות השיעורים ובתיאום עם הארגונים ומנחי הקבוצות.
דרישות הקורס:
נוכחות חובה והשתתפות פעילה בשיעורים, בפגישות האישיות ובפעילות המעשית, וכן הגשת תרגילים ועבודה סופית.
מרכיבי הציון:
10% השתתפות פעילה, יוזמה ומחויבות לעבודה הקבוצתית
10% בניית תכנית עבודה בתחילת הפרויקט (קבוצתי)
30% התוצר הסופי - הפרויקט (קבוצתי)
10% הצגת התוצר הסופי - הפרויקט - לנציגי הארגונים בסיום הקורס (קבוצתי)
40% עבודה שתוגש כחודש לאחר תום הקורס, המתבססת על: תהליך הלמידה במהלך הסמסטר, עבודת השטח והתוצר הסופי. העבודה תכלול אינטגרציה בין החלקים השונים (סקירת ספרות, ראיונות, פגישות וכו') ותרגומן לכדי מסקנות והמלצות (קבוצתי ואישי).