שיווק חברתי לקידום נושאים חברתיים: כיצד לרתום חשיבה שיווקית לטובת הציבור

פקולטה/ביה"ס: 
מדעי החברה/ תקשורת
נקודות זכות: 
4
משך הקורס: 
שנתי
מספר קורס: 
1085.2650.01
מרצה : 
פרופ' נורית גוטמן
מנחה: 
מרב פרקש סעד
למי הקורס פתוח?: 
החוג לתקשורת ; החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה
נושא הקורס: 
דמוקרטיה
אזרחות
צעירים ומנהיגות
חברה אזרחית
מגזר שלישי
סוג פעילות חברתית: 
שינוי חברתי
כתיבה ומידע
התמחות והתנסות
שיווק חברתי
יום לימודים: 
ג'
שעות הקורס: 
16:00-18:00
מיקום פעילות החברתית: 
קמפוס
תל-אביב
מרכז
תיאור הקורס: 

מה לומדים?

במהלך הקורס הסטודנטים לומדים עקרונות של שיווק חברתי ושל מודלים ותיאוריות של השפעה על התנהגות ומתנסים בעבודה יישומית למטרת שיווק חברתי.

הקורס עוסק בגישה האסטרטגית של שיווק חברתי כדי לקדם נושאי חברה, בריאות או סביבה.

השיווק החברתי אינו פרסום, אלא גישה המתבססת על עקרונות שיווקיים המיועדת לקדם התנהגות חברתית, סביבתית או בריאותית גם בקרב אוכלוסיות שהנושא לא כל כך מדבר אליהן, ולכן הפעילות השיווקית צריכה להיות אטרקטיבית, מעניינת, ומעוררת מחשבה.  

מה עושים?

בחלקו היישומי של הקורס הסטודנטים/יות משתפים פעולה עם ארגון שפועל לקידום נושא חברתי, בריאותי או סביבתי, ומפתחים אלמנט תקשורתי-שיווקי או תכנית למטרת שיווק חברתי, שיכולים להתבסס על סרטונים, כרזות, פוסטים לרשתות חברתיות, אירוע שיווקי ,ועוד.

למטרת פיתוח ויישום האלמנטים התקשורתיים/התכנית השיווקית, הסטודנטים/יות יערכו מחקר מקדים לאפיון חסמים ותמורות והערכה מעצבת. 

כמו כל קורס שנעשה בשיתוף עם תכנית "מתחברים +", הקורס כולל השתתפות בפרויקטים של מעורבות חברתית בשטח ובבניית מהלך שיווק חברתי לארגונים חברתיים.

סטטוס: 
הרשמה דרך הבידינג
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>