שיווק חברתי לקידום נושאים חברתיים: כיצד לרתום חשיבה שיווקית לטובת הציבור
מה לומדים?
במהלך הקורס הסטודנטים לומדים עקרונות של שיווק חברתי ושל מודלים ותיאוריות של השפעה על התנהגות ומתנסים בעבודה יישומית למטרת שיווק חברתי.
הקורס עוסק בגישה האסטרטגית של שיווק חברתי כדי לקדם נושאי חברה, בריאות או סביבה.
השיווק החברתי אינו פרסום, אלא גישה המתבססת על עקרונות שיווקיים המיועדת לקדם התנהגות חברתית, סביבתית או בריאותית גם בקרב אוכלוסיות שהנושא לא כל כך מדבר אליהן, ולכן הפעילות השיווקית צריכה להיות אטרקטיבית, מעניינת, ומעוררת מחשבה.
מה עושים?
בחלקו היישומי של הקורס הסטודנטים/יות משתפים פעולה עם ארגון שפועל לקידום נושא חברתי, בריאותי או סביבתי, ומפתחים אלמנט תקשורתי-שיווקי או תכנית למטרת שיווק חברתי, שיכולים להתבסס על סרטונים, כרזות, פוסטים לרשתות חברתיות, אירוע שיווקי ,ועוד.
למטרת פיתוח ויישום האלמנטים התקשורתיים/התכנית השיווקית, הסטודנטים/יות יערכו מחקר מקדים לאפיון חסמים ותמורות והערכה מעצבת.
כמו כל קורס שנעשה בשיתוף עם תכנית "מתחברים +", הקורס כולל השתתפות בפרויקטים של מעורבות חברתית בשטח ובבניית מהלך שיווק חברתי לארגונים חברתיים.