המצפן הירוק - שיקולים סביבתיים בפיתוח פתרונות לאתגרי הקיימות
מה לומדים?
בפיתוח פתרונות לאתגרים סביבתיים-חברתיים יש צורך להכניס שיקולים סביבתיים ולמדוד את ההשפעות הסביבתיות. קורס זה חושף את הסטודנטיות/ים לתיאוריה העדכנית ולשיטות היישום הפרקטי בתחום, בראייה הוליסטית הלוקחת בחשבון מערכות ייצור וצריכה.
הקורס עוסק בממדים השונים הקשורים בבעיות ואתגרים בנושאי איכות סביבה כגון תחבורה, אנרגיה, מים, זיהום, שימוש במשאבי טבע, ייצור וצריכה, התחממות גלובלית, ושיטות מדידה כמותיות. האתגרים נבחנים בראיית מחזור חיים, מפיתוח, עיצוב ותכנון דרך כריית חומרי גלם וייצור, ועד צריכה וסיום שימוש.
בחלק התיאורטי משולבים שיעורים, תיאורי מקרי בוחן רלוונטיים והרצאות אורח.
מה עושים?
את הכלים התיאורטיים הנלמדים בכיתה מטמיעים הסטודנטיות/ים בהתמודדות בצוות עם אתגר סביבתי, המעסיק משרדי ממשלה, משקיעים ו/או ארגונים סביבתיים בישראל.
תהליך פיתוח הפרויקטים כולל: הקמת צוות פרויקט, הגדרת משימות ולוחות זמנים, פגישות עדכון עם המנחה, הכרות עם תחום האתגר, לימוד עצמי של נושאים רלוונטיים, בחירת הפתרון לאתגר, תכנון תוצר סופי, עבודה שוטפת על משימות הפרויקט, הצגה גרפית, יצירת תוצר סופי וכתיבת דו"ח, הכנת והצגת מצגות.
הפרויקטים מכוונים לתוצרים סופיים כגון סרטון הסברה, רעיון לטכנולוגיה חדשה, תכנית יישום למדיניות חדשה, מודל עסקי חדש וכו'.
הסטודנטיות/ים מתנסים בשימוש בפלטפורמה ייעודית לניהול הצוות והפרויקט.
דרישות הקורס:
נוכחות והשתתפות בשיעורים בהתאם לדרישות האוניברסיטה
קריאה מוקדמת של חומרי הקורס לפני כל הרצאה
השתתפות פעילה בעשייה החברתית במסגרת האתגר הסביבתי בהיקף של 26 שעות
מרכיבי הציון:
30% - הצגת מצגת בפני הכיתה בסוף הקורס
70% - ביצוע פרויקט מבוסס אתגר כולל ביצוע העבודה המעשית והכנת דו"ח מסכם
*מרכיבי הציון יהיו קבוצתיים ואישיים בהתאם לתרומה של כל סטודנט
**במידה ותתקבל דרישה בפקולטה מסוימת להוסיף רכיב מבחן לסטודנטים שלה, ניתן יהיה לשנות את הרכב הציון בהתאם כך שהמבחן יהווה 30% מהציון הסופי.