תכן הנדסי: מבוא ושיטות - להנדסה ביו רפואית (סמס' ב')
מה לומדים?
בקורס תכן הנדסי הסטודנטיות/ים לומדים כיצד להוביל תהליך של תכנון ופיתוח מוצר.
תהליך זה מתחיל בזיהוי צרכים ובעיות, עובר דרך הגדרת הדרישות מהפתרון, גיבוש דרכי פתרון, בחירה מבין החלופות, פיתוח הפתרון, יצירת אב טיפוס ,בדיקתו וביצוע שינויים והתאמות, וממשיך עד להבאת המוצר לשוק וליצירת גרסאות נוספות של המוצר.
הקורס דן בעקרונות התכן ההנדסי ובשימוש בהם למציאת פתרונות למגוון רחב של בעיות. בקורס לומדים שיטות תכנון שונות כגון:
- New Product Development (NPD)
- Design Thinking
- Agile Development
דגש מיוחד מושם על הצד האנושי של תהליך התכנון, הכולל את המשתמשים במוצר, שחקנים אחרים שקשורים למוצר, וגם את צוות הפיתוח עצמו. בקורס עוסקים בשאלות כמו איך נדע מה הלקוח רוצה? מה התהליך שעובר צוות הפיתוח בזמן העבודה? איך לתכנן את עבודת הצוות כדי להגיע לתוצאות טובות?
מה עושים?
בקורס זה הסטודנטיות/ים מתרגלים את שיטות התכנון השונות באמצעות פרויקט מעשי המהווה חלק מרכזי בקורס ומכוון להשפעה חברתית מיטיבה.
בסמסטר זה הפרויקט ייעשה בשיתוף פעולה הדוק עם בית הספר און, המהווה מסגרת חינוכית-שיקומית-חברתית לתלמידים עם שיתוק מוחין, ניוון שרירים ולקויות מוטוריות מורכבות בגילי 6-21.
ההתמודדות עם אתגרים מהעולם האמיתי תאפשר להוסיף ללמידה התיאורטית התנסות משמעותית בתהליך התכן. מטרת הקורס היא לקיים תהליך שלם של פיתוח מוצר ולהציגו לקהילת בית הספר בסוף הקורס.
הסטודנטיות/ים מתנסים בהטמעת שיקולים חברתיים בתהליכי תכנון, מפתחים רגישות לסוגיות חברתיות ומתרגלים למידה עצמית, חשיבה יצירתית, עבודה בצוות והובלת תהליכי תכנון.
מרכיבי הציון:
40% - פרויקט מעשי
10% - בוחן על חומר הקורס
25% - תוצרי ביניים
25% - תרומה אישית לפעילות בצוות ולפעילות בכתה
(כל המטלות מתבצעות בקבוצות)
- תכנות 0509.1821
- סטטיסטיקה 0555.2240
- הסתברות 0555.1140