הוראת מדעי המחשב בקהילה
מה לומדים?
הקורס עוסק ב-2 נושאים עיקריים:
- מדעי המחשב ללא מחשב - העברת העקרונות הבסיסיים של מדעי המחשב דרך פעילויות, משחקים וקסמים ללא שימוש במחשב.
- הנחלת רעיונות ומושגים במדעי המחשב לבני נוער דרך שפת התכנות .Scratch
בנוסף, הקורס חושף את הסטודנטים לסוגיית אי-שוויון ההזדמנויות בחינוך בישראל, ולהסללה שראשיתה כבר בגני הילדים.
בחלק התיאורטי של הקורס מתקיימים 7 מפגשים הכוללים הכשרה לקראת הפעילות המעשית ושיתוף חוויות ואתגרים בין חברי הקבוצה במהלכה.
מה עושים?
לאורך הסמסטר הסטודנטיות/ים מעבירים בזוגות 9-10 מפגשים (בהיקף של 2 שעות שבועיות) במסגרת חינוכית קבועה, לתלמידי חטיבות ביניים ובתי ספר יסודיים מהפריפריה החברתית. מטרת המפגשים היא לאפשר לבני הנוער לפתח תמונת עתיד הכוללת לימודים אקדמיים בכלל, ולימודי מדעי המחשב בפרט.
המפגשים מועברים באופן חווייתי, מכוונים לטפח את סקרנות התלמידים, לפתח חשיבה יצירתית, ולהגביר את המוטיבציה ללימודים. בנוסף למפגשים במסגרות החינוכיות, הסטודנטיות/ים מזמינים את התלמידים לאירוע שיא באוניברסיטה, הכולל סיור בקמפוס בהדרכת הסטודנטים.
הסטודנטיות/ים זוכים להתנסות בהעברת נושא בפני קבוצה ומבססים את הבנתם בנושאי הקורס.
דרישות הקורס:
הנוכחות בשיעורים, בהכשרה ובהנחית המפגשים במסגרות החינוכיות הינה חלק מחובות הקורס ומהווה תנאי לקבלת ציון.
מערכי השיעור ניתנים מראש, אך נדרשת מעורבות של הסטודנטים/ות בהתאמתם לקבוצות המשתנות ול'אני מאמין' של כל סטודנט.
מהסטודנטים/ות נדרשת נכונות להשקעה משמעותית במפגשים עם בני הנוער, ולהתמודדות עם קשיים וסיטואציות לא מתוכננות.
לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית יתקיימו מפגשי הכרות והתאמה.
מרכיבי הציון:
10% - השתתפות פעילה במפגשים האקדמיים
40% - הפעילות המעשית - חינוכית
50% - מטלה מסכמת: תכנון מערך שיעור באחד הנושאים הרלוונטיים, העברתו לקבוצת התלמידים, והגשת דו"ח סיכום הכולל את המערך ואת המסקנות.
מבוא מורחב למדעי המחשב.