קידום השוויון וצמצום פערים בבריאות: מתיאוריה ליישום בשטח

פקולטה/ביה"ס: 
רפואה/ בריאות הציבור
נקודות זכות: 
4
משך הקורס: 
סמס' א'
מספר קורס: 
0146-1114
מרצה : 
ד"ר רחלי וולף מירון
מנחה: 
מרב פרקש סעד
למי הקורס פתוח?: 
סטודנטים לתואר שני בבית הספר לבריאות הציבור
נושא הקורס: 
אי-שיוויון
הדרה חברתית
סוג פעילות חברתית: 
כתיבה ומידע
הדרכה והנחייה
יזמות חברתית
פיתוח וחדשנות
התמחות והתנסות
שיווק חברתי
יום לימודים: 
ד'
שעות הקורס: 
8:15-10:00
ימי פעילות חברתית: 
תאום גמיש
מיקום פעילות החברתית: 
מרכז
תיאור הקורס: 

מה לומדים?

הסטודנטיות והסטודנטים מעמיקים את ההיכרות עם עולם תוכן מקצועי וערכי חדש, הכולל את הזכות לבריאות והגורמים החברתיים שמשפיעים על פערים בבריאות, היקף הפערים בבריאות - בעולם ובעיקר בישראל, הבנה על הסיבות המרכזיות לפערים.

בקורס זה הסטודנטים והסטודנטיות סוקרים את דרכי ההתמודדות עם פערים בבריאות, בעולם ובישראל, ועוסקים בהתאמה תרבותית במפגש הטיפולי, באמצעות הדגמת תרחישים מצולמים שבהם משתתפים שחקני המרכז לסימולציה רפואית.

הסטודנטיות והסטודנטים מכירים את אי השוויון על ידי מקרה בוחן של סגנון חיים לא בריא והשמנה ונחשפים להתמודדות ולאתגרים שסוגיה זו מייצרת. בנוסף הסטודנטים בקורס מכירים מקרוב את האסטרטגיה שמוביל משרד הבריאות לעשור הקרוב לצמצום פערים בבריאות.

 

מה עושים?

הסטודנטים והסטודנטיות משתלבים בפעילות קיימת או חדשה בארגונים שונים, לדוגמא:

פרויקטים של הסברה ואוריינות בריאותית לאוכלוסיות מוחלשות, השתלבות במחקר מקדים על מנת לקדם קידום מדיניות, הדרכה והסברה למגוון אוכלוסיות בנושא תזונה, נזקי עישון וחינוך גופני.

בחלק מהמקרים ניתן לבחון אפשרות לקיום הפעילות במסגרת התעסוקתית של הסטודנטים.

 

דרישות הקורס:

נוכוחות והשתתפות פעילה בלפחות 10 מתוך 13 מפגשים פרונטליים, השקעת 25 שעות ברכיב המעשי כולל מילוי דו"ח פעילות ורפלקציה אישית חודשית, הכנת והצגת שתי מצגות - מצגת אמצע למפגש עמיתים ומצגת סיום קבוצתית לסיכום הפרויקט.

 

מרכיבי הציון:

20% השתתפות פעילה בכיתה 
20% רכיב עשייה חברתית 
60% בחינה (ללא חומר פתוח)

דרישות קדם: 

ראיון טלפוני לאחר הרישום

סטטוס: 
הרשמה דרך הבידינג
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>