פרופ' גליה פת שמיר

פרופ

פקולטה/בית ספר: מדעי הרוח

 

פרטי קשר:

החוג ללימודי אסיה והחוג לפילוסופיה, גילמן 258

03-640-7036

galiap@tau.ac.il

 

תחומי מחקר

פילוסופיה סינית, פילוסופיה השוואתית, הומניזם קונפוציאני

 

קורסים משלבי עשייה – קישור לידיעונים

הומניזם קונפוציאני - הלכה ומעשה 

טבע האדם ומחשבת סין

 

בנימה אישית, מה מניע לעשייה?

רצון לדעת, לחשוב, והנאה מהלימוד. הבנה שידע נרכש במעשה, לא פחות מאשר בעיון. הבנה של האדם כיחס, או רשת יחסים עם קרובים ורחוקים, עם דומים ועם שונים, עם חיים ועם כאלו שאינם בין החיים, שכולם נחוצים להתפתחותנו ואנחנו להתפתחותם. שאיפה להליכה מתמשכת בדרך שאנחנו ורק אנחנו יכולים להרחיב. הבנה שעשייה למען אחרים היא משמחת ומעשירה, ושמימוש עצמי מושג בשיתוף ולא בהתבדלות.

 

מטרת הפעילות היא להציג בפני התלמידים את חכמת סין העתיקה, את הערכים האנושיים והחברתיים שהיא מציגה, ואת הדרכים להטמעת ומימוש ערכים אלו. במפגשי הלימוד הסטודנטים ינחו את התלמידים ב"דרך שמונת השלבים" ליצירת שגשוג עצמי וחברתי. תורתו של קונפוציוס והפילוסופיה שלו דוגלת בשיפור תמידי של האדם אל מול מארג היחסים בהם הוא חי. הסטודנטים שילמדו בסמינר טקסט קונפוציאני מכונן, "תורת הגדול", ובו שיטה סדורה ללימוד מוסר חברתי ושיפור עצמי, יעבדו עם התלמידים על יישום השלבים תוך הפעלות ומערכי שיעור שיעסקו בנושאים כמו : חקירת העולם - כיצד אנו לומדים על סביבתנו ומה ניתן להשיג דרך חקירת סביבתנו הקרובה,  חקירת עצמי – ממה מורכבת האישיות שלי אילו רגשות קיימים בי ומה מפעיל את הרגשות, חקירת משפחתי – מה מקומי בתוך המארג המשפחתי וכיצד עלי להתנהג כבן משפחה ביחס לבני משפחתי האחרים, חקירת הקהילה שלי  - מי זו הקהילה, מה מקומי בתוכה וכיצד אוכל לשפר את אחדותה, חקירת החברה שלי – מה מקומי בחברה והאם ביכולתי לתרום לתפקודה. הפעילות תתבסס על מעגלים של ידע וחקירה, ומטרתה הסופית להביא את התלמיד להכרה טובה יותר של עצמו ביחס לעולם וליחסים האנושיים בהם הוא חי, וכן ליכולתו לייצר שינוי אשר יוביל לשיפור ושגשוג קודם כל של עצמו, וכתוצאה מכך לחיזוק משפחתו, הקהילה והחברה.

 

אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
UI/UX Basch_Interactive